Top 5 motocykli na kat. B do 10 000 złotych

Must read

Jaki motocykl wybrać? Czym się kierować podczas zakupu? Czy warto postawić na nowy pojazd? Oto nasz subiektywny przegląd niedrogich jednośladów o małej pojemności.

Wiosna zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nią sezon motocyklowy. Miarowy pomruk wkręcającego się na obroty silnika, zapach przyrody uderzający w nozdrza, adrenalina buzująca w żyłach i przesuwający się przed oczyma obraz mijanych łąk i lasów. Czy może być coś przyjemniejszego, niż pełna emocji przejażdżka po jurajskich szlakach? Tereny, na których mieszkamy są wprost wymarzone do motocyklowych wycieczek. A i znowelizowane przepisy zdają się wychodzić na przeciw miłośnikom jednośladów.


Za sprawą zmiany przepisów, jaka nastąpiła kilka lat temu posiadacze prawa jazdy kategorii B, dysponujący dokumentem od co najmniej trzech lat, mogą legalnie zasiąść za kierownicą małych motocykli o pojemności do 125 cm i rozpocząć swoją przygodę z dwoma kółkami.

Co wybrać ? Oto nasze propozycje !

Junak M 12 Vintage 125


Według Słownika języka polskiego, wyraz junak oznacza „odważnego, młodego mężczyznę,” gotowego na wszelkie wyzwania. Rzeczywiście, w siodle Junaka M12 Vintage człowiek może się poczuć niemalże, jak bohater i zdobywca. Junak to marka motocykli z piękną, historyczną kartą. W latach 1956-65 Szczecińska Fabryka Motocykli produkowała najcięższe i jedyne z silnikiem czterosuwowym motocykle w Polsce. Dziś twórcy motocykli spod znaku Junaka chcieliby czerpać nie tylko z tamtych tradycji, ale także z amerykańskiego stylu życia, dla którego charakterystyczne jest umiłowanie wolności i kult wolnej drogi. W nawiązaniu do tych wartości projektanci oddają do dyspozycji między innymi model M12 Vintage, charakteryzujący się klasyczną linią zbiornika i miękką, wyprofilowaną kanapą. W odróżnieniu od swojego starszego brata, modelu M12, Vintage doposażony został w duże, szprychowe koła, szeroką, ergonomiczną kierownicę i wygodne podnóżki. Czterosuwowy, jednocylindrowy silnik pozwala rozpędzić motocykl do prędkości ok. 100 km/h.

Cena: około 9 999 ZŁ

Romet Ogar Legend

Romet Ogar to jednoślad, który poszczycić się może piękną legendą. Dla wielu osób jazda na tym motorowerze stanowiła pierwszy kontakt z motoryzacją. Romet Ogar Legend swą stylistyką zdecydowanie nawiązuje do tamtych pięknych czasów. Ten bardzo przyjemny cafe racer charakteryzujący się balonowymi oponami, dużą lampą przednią i wąską kierownicą doskonale sprawdzi się zarówno w ciasnych, urokliwych uliczkach, jak i na tłumnych promenadach, gdzie z całą pewnością będzie przyciągał wzrok zaciekawionych przechodniów. Silnik o pojemności 125 cm i mocy 9,2 KM pozwala utrzymywać średnią prędkość przejazdu w okolicach 80-85 km/h. Zatem, chociaż Ogar Legend nie jest demonem prędkości, można go śmiało uznać za czarującą bestyjkę, robiącą spore wrażenie swym niebagatelnym wyglądem.

Cena: około 7 699 ZŁ

Junak RSX 125


Ryk silnika, pęd powietrza i momentalnie rosnące tętno. Junak RSX 125 o agresywnej linii, głębokim brzmieniu silnika i sportowym charakterze może być odpowiedzią dla osób, które chciałyby zrobić pierwszy krok na drodze do prawdziwie szybkich i mocnych motocykli. RSX 125 posiadający podwójny układ wydechowy o donośnym brzmieniu oraz silnik o mocy 10.6 KM z pewnością daje się zauważyć na szosie. Motocykl został wyposażony w elektroniczną deskę rozdzielczą i duży przedni klosz ukrywający ledowe oświetlenie przednie.
Cena: około 9 299 ZŁ

Romet ADV 125 FI Pro


Tereny Jury Krakowsko – Częstochowskiej wydają się wymarzonym wręcz miejscem dla Rometa ADV 125, który został zaprojektowany, jako rasowy turystyk enduro. Dosiadając ten pojazd nie straszne nam żadne leśne dukty, kamieniste szlaki, czy piaszczyste wzniesienia. Duża szyba przednia, pojemne kufry boczne i kufer tylny, solidne gmole, a także wąski bak i drapieżna linia przednich reflektorów sprawiają wrażenie, że mamy do czynienia z motocyklem dużo potężniejszym niż sto dwudziestka piątka. Być może miłośnicy sławnych marek oburzą się nieco, ale trudno oprzeć się wrażeniu, że udany rometowski model ADV, jako żywo nawiązuje do stylistyki takich pojazdów, jak choćby BMW F, czy Triumph Tiger. Choć prezentowany motocykl jest droższy od innych ujętych w tym zestawieniu, może śmiało stanowić odpowiedź na oczekiwania nabywających doświadczenia motocyklistów pragnących oddać się w pełni szosowej turystyce motocyklowej.
Cena: około 9 999 ZŁ

Super Soco TS


Na koniec jednoślad kompletnie wystrzeliwujący poza skalę. Nie tylko jeśli chodzi o cenę, (to jeden z najdroższych modeli prezentowanych w zestawieniu), ale przede wszystkim pod względem zastosowanych w nim rozwiązań. Ten najnowszej generacji pojazd elektryczny wyposażony jest nie tylko w rozwiązania znane z motocykli wyścigowych ( Super Soco współpracuje z kultową już dziś marką Ducati ), takich jak hamulce z pływającymi zaciskami, czy podwójna rama, ale także w nowinki techniczne znane z naszych smartfonów i tabletów, jak aplikacja mobilna pozwalająca na nawiązanie połączenia z motocyklem za pomocą telefonu, czy aluminiowa obudowa baterii litowej wykorzystująca materiały używane w lotnictwie. O pojeździe Super Soco wspominamy, ponieważ to naszym zdaniem jednoślad, który stanowić może awangardę nadchodzących w przemyśle motocyklowym zmian.
Cena podstawowej wersji odpowiadającej silnikowi spalinowemu o poj. 50cm: około 9 999 ZŁ

Jeśli zatem chciałbyś poczuć adrenalinę i przeżyć niezwykłą przygodę podczas przemierzania jurajskich dróg i bezdroży, a nie masz jeszcze dużego motocyklowego doświadczenia, kategoria motocykli do 125 cm wydaje się być odpowiedzią na Twoje potrzeby.

Łukasz Sikora

Zdjęcie autorstwa Javier Aguilera z Pexels

- Reklama -spot_img

Koniecznie przeczytaj

- Reklama -spot_img

Najnowsze artykuły