W obronie polskich przewoźników

Must read

Do biura Pani Europoseł Jadwigi Wiśniewskiej zgłosili się przedstawiciele przewoźników świadczących transgraniczne usługi transportowe, w których uderzają francuskie przepisy dotyczące zakazu odpoczynku dla kierowców w pojazdach do 3,5 tony. Pani Europoseł skierowała w tej sprawie pytanie do Komisji Europejskiej, żądając podjęcia zdecydowanych działań.

„We wrześniu 2020 r. Francja, nie zważając na brak infrastruktury hotelowej, wprowadziła zakaz odpoczynku dla kierowców w pojazdach do 3,5 tony. Za niedostosowanie się do nowych przepisów na przewoźników czekają mandaty do 3 000 euro” – wskazuje eurodeputowana

Niestety, podkreśla polska polityk, dostępne miejsca noclegowe są o bardzo niskim standardzie sanitarnym, co w warunkach pandemii naraża kierowców na poważne ryzyko zakażenia COVID-19, a tym samym ciężkie problemy zdrowotne. Jak dodaje Wiśniewska, Francja nie zapewnia również wystarczającej liczby miejsc na parkingach strzeżonych, co powoduje, że kierowcy zmuszeni są do pozostawiania samochodów wraz z ładunkiem na parkingach niestrzeżonych, w konsekwencji czego przedsiębiorcy narażeni są na częste kradzieże powodujące dotkliwe straty.

W tym kontekście eurodeputowana PiS pyta, jakie działania planuje podjąć Komisja w celu ochrony praw przedsiębiorstw świadczących transgraniczne usługi transportowe na terenie UE, a także, czy podejmie dialog ze stroną francuską, by krzywdzące i dyskryminujące przepisy zostały uchylone lub przynajmniej zawieszone na czas trwania pandemii COVID-19.

Ponadto Jadwiga Wiśniewska chce wiedzieć, czy KE pracuje nad ustanowieniem norm i procedur certyfikacji dla bezpiecznych i chronionych parkingów, w tym odpowiednich miejsc odpoczynku dla kierowców.

- Reklama -spot_img

Koniecznie przeczytaj

- Reklama -spot_img

Najnowsze artykuły